97-403 Drużbice, Drużbice 20
044 632-30-21
sekretariat@biblioteka.druzbice.pl

Cudowny weekend w Pieninach z mieszkańcami Gminy Drużbice w dniach 20-22 maja!

Gminna Biblioteka Publiczna w Drużbicach

Przedstawiamy relację z wycieczki podczas, której zwiedzaliśmy Pieniny – jeden z najciekawszych kierunków turystycznych w Polsce. Na ich atrakcyjność wpływa przede wszystkim Przełom Dunajca – pomnik przyrody o światowym znaczeniu. Nie ma osoby, której nie zachwyciłoby bogactwo przyrody, pięknych krajobrazów oraz mnóstwo atrakcji tej krainy. Oprócz wypoczynku była również możliwość zwiedzenia ciekawych miejsc. Pierwszego dnia zwiedzaliśmy Muzeum Przyrodnicze w Krościenku nad Dunajcem, Kopią Górkę oraz odwiedziliśmy charakterystyczne dla Krościenka źródła mineralne – wody o nazwach Stefan, Michalina pomocne w leczeniu schorzeń dróg oddechowych, płuc czy układu trawienia. Na zakończenie dnia zabawę umiliła nam Kapela Góralska Jaśka Kubika. W drugim dniu było zwiedzanie kościoła św. Michała Archanioła w Dębnie wpisanego wraz z innymi drewnianymi kościołami południowej Małopolski na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Następnie zwiedziliśmy Tischnerówkę – Izbę Pamięci ks. prof. Józefa Tischnera w Łopusznej, Zamek w Niedzicy, zaporę oraz Zamek w Czorsztynie. Ostatni dzień rozpoczęliśmy spływem w Sromowcach Niżnych, a zakończyliśmy na przystani Piaski w Szczawnicy. Weseli flisacy umilali nam wyjątkową podróż, opowiadając dowcipy. Trasa spływu trwała około 2,5 godziny. Kolejnym punktem naszej niedzielnej wycieczki było zwiedzanie wąwozu Homole. Jest to głęboko wcięty wąwóz na obszarze wsi Jaworki. Na koniec naszej wycieczki zatrzymaliśmy się w Szczawnicy. Były również zakupy na Słowacji zakup serów w Bacówce. Wyjazd został zorganizowany w ramach usługi “Aktywny Drużbicki Senior” w ramach 4 rundy Programu Rozwoju Bibliotek organizowanej przez Fundację Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. Wycieczka dostarczyła nam niezapomnianych wrażeń i zapewne będziemy miło ją wspominać przez długi czas. We wspaniałych humorach, planując następną wycieczkę wracaliśmy do domów.😀😀😀